Friday, May 9, 2008

kaburkan mata kamu

Sila ikut arahan aku. Kaburkan mata kamu. Aku mahu bersandiwara sebentar saja. Tutup sebelah mata kamu. Ini supaya kamu tak jemu. Apa-apa pun aku akan selitkan ilmu. Tapi ia tidak akan secara terus pada kamu. Satu terjahan untuk otak kamu. Fikir-fikirlah selalu. Walau macam mana pun, ia akan jadi manfaat bagi aku dan kamu. Mari, sebelum ia menjadi tepu. Yeah..

Sekali lagi aku terpaksa melibatkan diri aku dalam kemelut permainan tag. Tolong aku! Haha. Tak mengapa, aku rasa. Sekadar mengembirakan diri. Aha, apa lagi, mara!

Agak-agaknya boleh ke aku rangkumkan ketiga-tiga orang sekali? Aku tengok perkara-perkara yang nak dijawab sama saja bukan?

Baik. Boleh. Jadi, dengan penuh tulus ikhlas, kepada

puan nesya yang agak kebudakan kecomelan
cik shepha yang ku tunggu cenderahati kurniaanmu
puan fareen yang penuh dengan teori dirinya [hye fareen =) selamat berkenalan]

aku menjawab.

7 fakta aku
1. Lahir 19 Mei 1986
2. Lahir dan menetap di Ipoh
3. Masih meminati muzik
4. Suka waktu riang
5. Paling suka tidur
6. Makan berterabur
7. Hanya suka bosan di Ipoh

7 perkara menakutkan hati
1. Mati tanpa iman
2. Agama hancur
3. Malaysia pincang
4. Hilang kekasih aku
5. Tak merasai perkahwinan indah
6. Mandul
7. Tak capai impian-impian hidup aku

7 muzik secara rawak masa ini
1. Oasis - I wanna live a dream
2. monoLoque - perempuan kalis peluru
3. Goh Nakamura - Embarcadero Blues
4. monoLoque - pecah amanah
5. Radiohead - weird fishes/arpeggi
6. Arctic Monkeys - When the sun goes down
7. Raihan - Ya Rasulullah (jangan sangka aku lupa)

7 perkataan sebutan selalu
1. Tengok dulu
2. Malas la
3. Aku nak tidur dulu
4. Apa-apa beritahu aku
5. Aku tak pasti lagi
6. Aku banyak kerja
7. Serius bosan

7 perkara nilainya istimewa
1. Keluarga aku
2. Otak aku
3. Tubuh aku
4. Sahabat Ipoh
5. Sahabat hidup
6. Pengalaman aku
7. Kamu!

7 kejadian pertama kali
1. Blog - 4 Mac 2008
2. Bercinta - hanya dengan dia
3. Masuk hospital - appendiks
4. Belajar di universiti - tahun 3
5. Drama Melayu - Spa Q
6. Persembahan muzik live - di hadapan dia
7. Keseronokan sahabat - Ipoh tercinta

7 makhluk istimewa harus menjawab
1. Tun Dr Mahathir Mohamad
2. Dia
3. Beliau
4. Baginda
5. Tuan hamba
6. Kamu
7. Awak

Baik. Tamat. Selesai bersandiwara. Tiada pujangga. Hanya fakta. Sekadar bergembira. Tiada lara. Bergurau senda. Mencari makna. Semoga tidak lupa. Jangan tergendala. Hidup terbela. Semoga senang sentiasa. Bersama-sama. Usaha. Selamat maju jaya.

Akhirnya, tamat sudah dari seyn yang sentiasa suka hati. Terima kasih.







Terbela tak tergendala.
Mungkin.

4 comments:

Fareenz said...

ha..nasib baik buat...hehehe!!

selamat berkenalan dengan kamu..org Perak selalu panggil 'kamu' kan?

and..saya belum Puan lagi..saya baru cik..turun la saham kalau dah di panggil Puan..hahaha!!

Anonymous said...

saye pun belom puan wahai encik seyn yang dikasihi. hahahaahaha.

eh eh suke makan berterabur? same lah.. sampai semua org pgl nesya mulut bocor. hehe. mcm budak2 gile kan. ahaks

- pidot - said...

ehh seyn...muzik yang last tue btoi ke...hehe

tak baek tipu tau...

suka hati said...

hehe.kamu berdua tetap puan pada pandangankau.haha

eh puan nesya,mulut encik seyn bukan bocor ya.masih cantik dan dara lagi.huhu

wahai sahabatku pidot.ketahuilah bahawa lahu tu memang lagu kegemaranku sejak dari pertama kali ia dicipta lagi.huhu~